A Dr. Kocsis & Hoffmann Pharma Kft. által alkalmazott Általános Szerződési Feltételek

 

Az Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a Dr. Kocsis & Hoffman Pharma Kft. (továbbiakban: Eladó) által a shop.beaco.hu, dejoshop.hu, drkhshop.hu domain nevek alatt fellelhető elektronikus áruházon keresztül nyújtott, Magyarország területére forgalmazott termékeket tőle egyszeri alkalommal vagy visszatérően megvásároló Vásárló (a továbbiakban: Vásárló) jogait és kötelezettségeit tartalmazza.

Az ÁSZF 2015. március 1-jétől határozatlan időtartamra lép hatályba, az Eladó és a Vásárló részéről a hatályba lépés napjától, továbbá az azt követően megkötött adásvételi ügyletekre is érvényes.

  

Általános tudnivalók

 

A jelenlegi ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország területére forgalmazott termék eladására, amely a drkhshop.hu domain név alatt fellelhető elektronikus áruházon (a továbbiakban: Webáruház) keresztül történik.

A Webáruházban történő vásárlást az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény („Ektv.”) szabályozza.

A Webáruházban történő vásárlás elektronikus úton leadott megrendeléssel lehetséges, a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon. A Webáruház szolgáltatásainak jelentős része elérhető regisztráció nélkül is. Egyes szolgáltatások, mint például a termékvásárlás, azonban regisztrációhoz (majd belépéshez) kötöttek, melyre az ÁSZF-ben rögzítetteknek megfelelően bárki jogosult.

Az Eladó a Vásárló megrendelését külön elfogadó e-mail útján fogadja el, melyben az Vásárlót tájékoztatja egyebek mellett a szerződés létrejöttéről, illetve a várható szállítás módjáról és idejéről. A megrendelés leadását követően a szerződés, annak teljesítéséig szabadon és következmény nélkül módosítható, illetve lemondható. Erre telefonon és elektronikus levélben van lehetőség.

Az Eladó és a Vásárló között az áru megvásárlásával magyar nyelven létrejött, írásba foglalt szerződés jön létre, az Eladó azt iktatja, és annak létrejöttét követő 5 évig őrzi.

Ügyfélszolgálat: Dr. Kocsis & Hoffmann Pharma Kft.
Ügyfélszolgálati iroda helye: 1024 Budapest, Retek utca 32.
Ügyfélszolgálat nyitvatartási ideje: hétfőtől csütörtökig 9.00-17.00, pénteken 9.00-15.00
Telefon: +36-1-438-0257
Fax: +36-1-316-5677
Internet cím: www.drkh.hu
E-mail: drkh@drkh.hu

 

Regisztráció

 

A Főoldalon található Belépés menüpont alatt, az ott található Regisztrációs adatlap kitöltésével kerülhet sor a regisztrációra, amely két részből áll. Egy előzetes adatbekérőt (egy valós e-mail cím megadása szükséges) kérünk kitölteni, amit egy részletesebb, személyes adatlap követ (megszólítás, név, jelszó megadása). A születési idő megadása, hírlevélre való feliratkozás, kedvezményes akciókról való értesítés kérése opcionális. A regisztrációt követően, illetve a rendelés során lehetőség van megadni cég nevet, számlázási és szállítási címet, telefonszámot.

A Vásárló a Webáruházon történő regisztrációjával kijelenti, hogy jelen ÁSZF, és a Webáruházon közzétett Adatvédelmi nyilatkozat feltételeit megismerte és elfogadja, az Adatvédelmi nyilatkozatban foglalt adatkezelésekhez hozzájárul.

Az Eladót a Vásárló által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli. Az Eladót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha az Ügyfél a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem az Eladónak felróható okból hozzáférhetővé válik.

Az Eladó minden regisztrációt egy önálló bejelentkezésként kezel. A korábban rögzített adatok megváltoztatására a Személyes adatok linkre kattintást követően elérhető menüpontban van lehetőség, amely az aktív megrendelések adatait is érintheti. Eladót a regisztrált adatok a Vásárló által történő megváltoztatásából eredő kárért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.

A vásárolandó termékek lényeges tulajdonságait, jellemzőit, a használatukra vonatkozó utasításokat a konkrét termék információs oldaláról lehet megismerni. Az Eladó szerződésszerű teljesítésének minősül, ha a termék a Webáruházon vagy a használati utasításban nyújtott tájékoztatásnál kedvezőbb, előnyösebb tulajdonságokkal rendelkezik.

Ha a vásárlás előtt a termékkel kapcsolatban kérdése merülne fel, ügyfélszolgálatunk készséggel áll rendelkezésére. Amennyiben a Webáruházban található bármely termék minőségével, alapvető tulajdonságával, használatával kapcsolatban, a Webáruházban közölteknél több információra van szüksége, kérjük, forduljon ügyfélszolgálatunkhoz.

A vételár mindig a kiválasztott termék mellett feltüntetett összeg, amely, ha nincs külön jelölve, az általános forgalmi adót már tartalmazza. A termékek vételára nem tartalmazza a kiszállítás költségét. A Webáruházról megrendelhető termékek árváltoztatásának jogát az Eladó fenntartja azzal, hogy a módosítás a Webáruházon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát kedvezőtlenül nem befolyásolja.

Amennyiben az Eladó minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Webáruház felületére, akkor az Eladó nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében a Vásárló elállhat vásárlási szándékától.

A megrendelést az Eladó Webáruházán keresztül csak regisztrált Vásárlótól, és csak akkor fogadja el, ha a Vásárló a megrendeléshez szükséges valamennyi mezőt maradéktalanul kitölti.

Az Eladót a Vásárló által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli. A feltüntetett képekért, helyenként illusztrációkért, az azoktól való esetleges eltérésért Eladó nem vállal felelősséget.

 

Megrendelés

 

Az Eladónak csak magyarországi megrendeléseket áll módjában teljesíteni.

Megrendelés feladására a Webáruházban a regisztrációt követő bejelentkezés, majd a Kosár használatával van lehetőség. A Vásárló a termékeket többféle módon is kikeresheti:

- a Termék keresése mezőben a termék nevének megadásával
- az oldalsávban található menüpontok alatt
- a Főoldalon a Termékeink menüpont alatt
- a Főoldalon megjelenő termékek közül

A kiválasztott termékeket az egyes termékekre kattintást követően megjelenő, a termék részletes adatait ismertető oldalon található Kosárba! link használatával teheti Kosarába. A Kosár tartalmának módosítására a Kosár ikonra kattintást követően van lehetőség, ahol megadható az egyes termékek kívánt mennyisége, illetve a Kosár tartalma módosítható, törölhető. A Kosár tartalma bármikor megtekinthető a vásárlás folyamán a Webshop Kosár ikonra kattintva.


Amennyiben a Vásárló a Kosár tartalmát véglegesítette, a Kosárra kattintást követően megjelenő összegző oldalon ellenőrizheti a megrendelés feladása előtt rendelése adatait, módosíthatja a számlázási és szállítási címet, kiválaszthatja a fizetés és az átvétel módját, valamint megjegyzést fűzhet megrendeléséhez. A Vásárló igényeinek megfelelően módosíthatja Kosarának tartalmát az összegző oldalon található plusz és mínusz gombok segítségével, illetve törölheti azt. A megrendelés feladására, az ajánlat elküldésére az összegző oldalon található Rendelés leadása linkre kattintást követően kerül sor.

A számlázási cím hibás közlése esetén az Eladó a számlát nem tudja javítani.

A rendelések kifizethetők készpénzben az áru átvételekor, ill. bankkártyával az interneten a rendelés leadásakor előre. A bankkártyás fizetést az OTP biztonságos felületén keresztül lehetséges elvégezni (OTP Bank internetes kártyaelfogadás). A vásárló a szállítás módja szerint választhat futárszolgálattal házhoz szállítás, csomagponton történő átvétel vagy személyes átvétel irodánkban (1024 Budapest, Retek utca 32.) között. Irodánkban történő személyes átvétel esetén szállítási díj nem kerül felszámításra.


Eladó a Vásárló megrendelését elektronikus úton (e-mailben) automatikusan visszaigazolja, mely azonban nem minősül a Vásárló megrendelését elfogadó e-mailnek. Amennyiben e visszaigazolás a megrendelés elküldésétől számított 48 órán belül Vásárló részére nem érkezik meg, akkor az Eladó ajánlati kötöttsége, illetve a Vásárló bárminemű kötelezettsége minden további feltétel nélkül, automatikusan megszűnik.

A Vásárló ajánlati kötöttsége - amennyiben a visszaigazolás a megrendelés megérkezésétől számított 48 órán belül hozzá megérkezik - a visszaigazolás megérkezésétől számított 48 órával meghosszabbodik, mely időbe a munkaszüneti napok ideje nem számít be.

Munkaszüneti napok jelen ÁSZF szerint a 2012. évi I. törvény című törvényben a munka törvénykönyvéről  megadott munkaszüneti napok, valamint a szombati, és vasárnapi napok.

 

Szállítási és fizetési feltételek

 

Az Eladónak csak magyarországi megrendeléseket áll módjában teljesíteni.

A rendelések kifizethetők készpénzben az áru átvételekor, ill. bankkártyával az interneten a rendelés leadásakor előre. A bankkártyás fizetést az OTP biztonságos felületén keresztül lehetséges elvégezni (OTP Bank internetes kártyaelfogadás). 

A vásárló a szállítás módja szerint választhat futárszolgálattal házhoz szállítás, csomagponton történő átvétel vagy személyes átvétel irodánkban (1024 Budapest, Retek utca 32.) között. Irodánkban történő személyes átvétel esetén szállítási díj nem kerül felszámításra.

Az Eladó a megrendelt és házhoz szállítani kért terméket házhoz szállíttatja a Vásárlónak a rendeléskor megadott szállítási címre a Express One csomagküldő szolgáltatáson keresztül a megrendeléstől számított 3-5 munkanapon belül. A megrendelés kiszállítása munkanapokon, 8 és 17 óra között, előzetes telefonos egyeztetés nélkül történik.

Az Eladó a rendelés teljesíthetőségét követően lehetőséget biztosít a Vásárlónak Vásárlói üzenet megadásának formájában a kiszállítást megkönnyítő információk, illetve az  időpont megválasztására, mely nem konkrét időpontot jelöl, csak közelítő szállítási intervallum kiválasztására szolgál.

Meghatározott órára történő kiszállítást az Eladónak nem áll módjában vállalni. A Webáruház Szállítás menüpont alatt közölt szállítási határidők kizárólag tájékoztató jellegűek. Célszerű olyan helyre kérni a házhoz szállítást, ahol a megadott időszakban a csomagküldő szolgálat képviselőjétől (futártól) a Vásárló át tudja venni.

Csomagpontra történő szállítás esetén a megrendeléstől számított 3-5 munkanapon belül érkezik meg a csomag a kiválasztott átvételi pontra, melyről a Express One futárszolgálat SMS-ben és/vagy e-mail-ben értesítést küld a címzettnek. Az értesítést követően a rendelés 7 munkanapon belül vehető át.

A házhoz szállítás és a csomagponton történő átvétel díjtétele egységesen 2.200 HUF (ÁFA-val). Amennyiben a rendelés összértéke eléri a 20.000Ft-ot, a szállítás díjmentes.

Kiszállítással és csomagponton történő átvétellel megjelölt megrendelések esetén a fuvardíjat a Vásárló viseli, a fuvardíj a számlán feltüntetésre kerül. Ha egy Vásárlótól azonos napon több megrendelés is érkezik, ezek a szállítási díj szempontjából külön kerülnek figyelembevételre. Amennyiben a Vásárló a második rendelés leadásakor jelzi és erre az Eladó visszajelzése alapján még van lehetőség, az Eladó összevonhatja a megrendeléseket. A már elindított csomagok utólagos összevonására nincs mód.


Az Eladó a szállítási díj változtatásának jogát fenntartja azzal, hogy a módosítás a Webáruházon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát nem befolyásolja.

A házhozszállítást végző futárszolgálat ügyfélszolgálatának elérhetőségei:

Név: Express One Hungary Kft.
Székhely: 1239 Budapest, Európa út 12.
Telefon +36-1-8777400, +36-1-8777444
Fax +36-1-8777499
E-mail ugyfelszolgalat@expressone.hu

A futárszolgálat a rendeléskor megadott e-mailcímen tájékoztatást küld a megrendelés fuvarlevélszámáról, illetve a kézhezvétel várható időpontjáról. Amennyiben a kézbesítő az áru átadását nem tudja teljesíteni, értesítést hagy a csomagról. A küldeményről ezután az értesítésen megjelölt telefonszámon lehet érdeklődni. Sikertelen kézbesítés esetén a futárszolgálat az újra egyeztetett időpontban díjmentesen megkísérli a kiszállítást.

A csomag tartalmára vonatkozó reklamációt az Eladó kizárólag abban az esetben tud elfogadni, ha a hiány vagy sérülés ténye a fuvarlevélen a futár jelenlétében kerül rögzítésre.

A megrendelt terméket – a Vásárló előzetes jelzése alapján – személyesen is átveheti az Eladó székhelyén:

Ügyfélszolgálat: Dr. Kocsis & Hoffmann Pharma Kft.
Ügyfélszolgálati iroda helye: 1024 Budapest, Retek utca 32.
Ügyfélszolgálat nyitvatartási ideje: hétfőtől csütörtökig 9.00-17.00, pénteken 9.00-15.00
Telefon: +36-1-438-0257
Fax: +36-1-316-5677
Internet cím: www.drkh.hu
E-mail: drkh@drkh.hu

A megrendelt terméket a megrendelés napjától számított 21 naptári napig vehető át.

Elállás joga, módja, következményei

 

A Vásárló a szerződéstől 14 munkanapon belül indokolás nélkül elállhat. Ennek módjáról részletesebben a távollevők között kötött szerződésekről szóló, 17/1999. (II.5.) Korm. rendelet rendelkezik. Vásárló az elállás jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor az terméket átvette. Az elállás joga személyes átvétel esetén is gyakorolható. A Vásárló elállási nyilatkozatát az Eladói adatok között feltüntetett telefonszámon, postai vagy e-mail címen közölheti az Eladóval.

Az elállási jog gyakorlása esetén a termék visszajuttatásáról a Vásárlónak saját költségén kell gondoskodnia. A Vásárló az elállási jog gyakorlásának napjától számított 14 napon belül köteles visszajuttatni az árut az Eladónak. A Vásárló az elállással érintett terméket utánvétellel nem küldheti vissza az Eladó részére, utánvételes átvételt az Eladó nem teljesít. Elállás esetén az Eladó nem köteles visszatéríteni a Vásárlónak az emelt díjú fuvarozásból eredő többletköltségeket, csak a normál fuvarozási díjat. Ezen kívül a Vásárlót az elállás kapcsán semmilyen más költség nem terheli.

Eladó a Vásárló által kifizetett összeget a hatályos jogszabályokban rögzítetteknek megfelelően, haladéktalanul, de legkésőbb az elállást követő 30 napon belül hiánytalanul visszautalja a Vásárló részére.

A Vásárló nem gyakorolhatja elállási jogát olyan termék értékesítése esetében, amely természeténél fogva nem szolgáltatható vissza, ha a csomagolást a Vásárló felbontotta, ha a Vásárló a terméket vagy egy részét használatba vette, valamint a jogszabályok által meghatározott további esetekben.

 

Termékszavatosság, jótállás

 

A termékekre az Eladó szavatosságot vállal. Az Eladó a terméken feltüntetett szavatossági időn belül garantálja a termék minőségét. A termék szállítása közbeni, illetve felbontás után érzékszervvel tapasztalható minőség romlása esetén, a szavatossági idő lejárta előtt, Eladó vállalja a termék kicserélését saját költségén.

Szavatossági idő: ameddig a szavatosság érvényes. Az Eladó termékeinek szavatossági ideje a gyártás idejétől függően változó, ami a dobozon, vagy a csomagoláson olvasható. Az Eladó a szavatossági idő lejártát követően csak és kizárólag erre való hivatkozással a termékek visszavételére nem köteles.

A Vásárló kizárólag az Eladó által kiállított számla bemutatása, illetve átadása esetén jogosult jótálláshoz fűződő jogainak érvényesítésére. Vásárlónak a vásárlás tényét minden kétséget kizáróan igazolnia kell.

Az Eladó jótáll azért, hogy az általa vagy szállítója által szállított termék alkalmas a rendeltetésszerű használatra, valamint mentes mindenfajta olyan gyártási, kivitelezési hibáktól, amelyek az Eladó cselekedetéből vagy mulasztásából erednek.

A jótállás időtartama alatt az Eladó vállalja a Vásárló választása szerint a hibás termék cseréjét, kivéve, ha a csere nem lehetséges. Amennyiben a kicserélés nem lehetséges, vagy azt Eladó nem vállalta, Vásárló választása szerint megfelelő árleszállítást követelhet, vagy a szerződéstől elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak helye nincs.

A szavatossággal az Eladó arra vállal felelősséget, hogy eladáskor hibátlan terméket kap a Vásárló, tehát nincs olyan rejtett hibája, amely csak később fog kiderülni és az ismertetett tulajdonságait a szavatossági időn belül megtartja.

Reklamációval kapcsolatban a Vásárló az Eladó bármely elérhetőségén jelezheti problémáját a megadott e-mail címen, vagy a székhely szerinti postacímre elküldött postai levélben, vagy telefonon.

Minden egyéb esetben az Eladó szavatossági és jótállási felelősségére a Polgári Törvénykönyvben és a 49/2003. (VII.30.) GKM rendeletben foglaltak az irányadóak.

 

Felelősség

 

A Webáruházon található információk kizárólag tájékoztató célt szolgálnak, az információk pontosságáért, teljességéért az Eladó nem vállal felelősséget. A Vásárló a Webáruházat kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy az Eladó nem vállal felelősséget a használat során felmerülő az életet, testi épséget, egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.

A Webáruház oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak, amely más szolgáltatók oldalaira vezet. Ezen szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért az Eladó nem vállal felelősséget.

Amennyiben a Vásárló a Weboldalon kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt haladéktalanul jelezni Eladónak. Amennyiben az Eladó jóhiszemű eljárása során a jelzést megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére vagy annak módosítására.

 

Jogérvényesítési lehetőségek

 

Ügyfélszolgálat: Dr. Kocsis & Hoffmann Pharma Kft.
Ügyfélszolgálati iroda helye: 1024 Budapest, Retek utca 32.
Ügyfélszolgálat nyitvatartási ideje: hétfőtől csütörtökig 9.00-17.00, pénteken 9.00-15.00
Telefon: +36-1-438-0257
Fax: +36-1-316-5677
Internet cím: www.drkh.hu
E-mail: drkh@drkh.hu

Amennyiben az Eladó és a Vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita az Eladóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a Vásárló számára:

Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben Vásárló fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról.

Békéltető testület. A termékek minőségével, biztonságosságával és a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából a Vásárló eljárást kezdeményezhet a lakóhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testületnél.

Bírósági eljárás. A Vásárló jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013 évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 1952. évi III. törvény rendelkezései szerint.

 

Egyebek

 

Az Eladó bármikor jogosult a jelenlegi ÁSZF feltételeit egyoldalúan módosítani. Az Eladó a módosításokról, azok életbe lépését megelőzően, a felhasználókat e-mailben tájékoztatja. A módosítások életbe lépésekor a regisztrált Vásárlóknak az oldalra történő bejelentkezéskor azokat kifejezetten el kell fogadniuk az oldal használatához.

Budapest, 2018. április 26.